Dofinansowanie do węzła Karwiny
Powrót do listy10.04.2017
Gdynia otrzymała dofinansowanie na przebudowę węzła Karwiny, który zlokalizowany będzie przy powstającym właśnie przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej – u zbiegu ulic Wielkopolskiej, Sopockiej i Strzelców.
Pełna nazwa projektu brzmi: „Utworzenie węzła integracyjnego transportu publicznego przy przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej – Gdynia Karwiny”. Jego powstanie ma zachęcić mieszkańców Gdyni do dojeżdżania do pracy lub szkoły środkami komunikacji miejskiej lub rowerami. Na realizację tego zadania miasto otrzyma z Unii dokładnie 34 621 418 zł, czyli nieco ponad 63% kosztów kwalifikowanych całego projektu. Pełen koszt powstania węzła to 54 893 164 zł.
Jednym z kluczowych rozwiązań w ramach inwestycji będzie budowa wielopoziomowego parkingu. Będzie on umożliwiał pozostawienie samochodu lub roweru w pobliżu przystanku i kontynuowanie podróży Koleją Metropolitalną. Parkingi „parkuj i jedź” (park & ride) powstaną zarówno dla samochodów, jak i dla rowerów. Wzorem rozwiązań znanych z lotnisk, kierowcy będą mogli korzystać także ze strefy „całuj i jedź” (kiss & ride), czyli kilku miejsc postojowych dla osób podwożących pasażerów na przystanek.
Planowana jest także rozbudowa i przebudowa ulic w bezpośrednim otoczeniu węzła integracyjnego. Niezbędne będzie przearanżowanie skrzyżowań i kolidującej infrastruktury, które usprawnią funkcjonowanie komunikacji zbiorowej i dojazd do węzła. W ciągu ulic Nowowiczlińskiej, Chwaszczyńskiej i Wielkopolskiej – w kierunku budowanego przystanku PKM Gdynia Karwiny – pojawią się buspasy.
Obecnie trwają prace projektowe realizowane przez firmę Transprojekt Gdański. Rozpoczęcie robót budowlanych planowane jest na wrzesień 2018 roku., a ich zakończenie – na grudzień 2021 roku.
Pełna nazwa projektu brzmi: „Utworzenie węzła integracyjnego transportu publicznego przy przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej – Gdynia Karwiny”. Jego powstanie ma zachęcić mieszkańców Gdyni do dojeżdżania do pracy lub szkoły środkami komunikacji miejskiej lub rowerami. Na realizację tego zadania miasto otrzyma z Unii dokładnie 34 621 418 zł, czyli nieco ponad 63% kosztów kwalifikowanych całego projektu. Pełen koszt powstania węzła to 54 893 164 zł.
Jednym z kluczowych rozwiązań w ramach inwestycji będzie budowa wielopoziomowego parkingu. Będzie on umożliwiał pozostawienie samochodu lub roweru w pobliżu przystanku i kontynuowanie podróży Koleją Metropolitalną. Parkingi „parkuj i jedź” (park & ride) powstaną zarówno dla samochodów, jak i dla rowerów. Wzorem rozwiązań znanych z lotnisk, kierowcy będą mogli korzystać także ze strefy „całuj i jedź” (kiss & ride), czyli kilku miejsc postojowych dla osób podwożących pasażerów na przystanek.
Planowana jest także rozbudowa i przebudowa ulic w bezpośrednim otoczeniu węzła integracyjnego. Niezbędne będzie przearanżowanie skrzyżowań i kolidującej infrastruktury, które usprawnią funkcjonowanie komunikacji zbiorowej i dojazd do węzła. W ciągu ulic Nowowiczlińskiej, Chwaszczyńskiej i Wielkopolskiej – w kierunku budowanego przystanku PKM Gdynia Karwiny – pojawią się buspasy.
Obecnie trwają prace projektowe realizowane przez firmę Transprojekt Gdański. Rozpoczęcie robót budowlanych planowane jest na wrzesień 2018 roku., a ich zakończenie – na grudzień 2021 roku.